Tuesday, March 31, 2009

Blå genser

Denne genseren har jeg strikket i del 2 av konkurransen på Hobbyboden. Her gjelder det å samle mest mulig poeng. Jeg skal prøve å strikke noen små ting i tillegg. Konkurransen avsluttes fredag, noen som er litt trøbblet for meg. Siden jeg da er på strikketreff...ups!

Jeg er godt fornøyd med genseren, ser for meg at den passer til høsten. Fin til barnehagestart. :) Håper mottakeren liker den (han elsker ull da..kan han gjøre noe annet med alt jeg strikker til han? hehe ).


Fakta: 
Mønster: Sandnes garn 0902 Mix barn.
Størrelse: 2 år (dog en slank og lang to åring, hvilket min nevø er..). Forlenget ermer og lengde. I tillegg er den cirka 2 cm smalere enn oppskriften sier.
Garn: Litt over 200g Alfa.
Pinne nr: 5 og 6 (oppskiften sier 6 og 7, men jeg strikker løst).
Tid: To dager, faktisk litt i underkant av to dager.

1 comment:

Lykkelinn said...

Det var en fin genser, som jeg er sikker på at nevøen kommer til å like! Han er en heldig liten gutt som får så mange strikkeplagg fra tanta si!

... jeg er ikke tante (enda!), men forsyner vennebabyer med små strikkede plagg. Noen setter pris på det og er flinke til å si det, mens andre ikke er så begeistret. For meg er det jo vanskelig å skjønne at ikke alle liker ullting, men jeg må vel bare svelge den også. ;)

Ville bare si at det er koselig å stikke innom hos deg, jeg kommer nok tilbake!