Saturday, September 08, 2007

Luksus skjerf!


Jeg har strikket et luksus skjef i havskum mønster.
Luksus fordi jeg har strikket det i silke og kasjmir.
Jeg har strikket med 1 tråd Rowan baby cashsoft (merinoull, kasjmir og mikrofiber) og 1 tråd Kidsilk haze (silke og superkid mohaire).
Jeg bare elsker disse to garn typene, spesiellt sammen!
Begge er kjøpt hos Guanako garn og design på Grünerløkka.



Jeg har egentlig tenkt å feste en brosje på min, og surre det rundt halsen to ganger. Men i det jeg tok bilde fant jeg ikke brosje min, og det var langt nok til en "Mette-Marit" knute.



Nær bilde av mønsteret.
Jeg tok utgangspunkte i et vognteppe mønster fra Garnstudio, og strikket på p.4.
Skulle ønske jeg hadde økte pinnestørrelsen til en større, da hadde det blitt litt mere luftigere..men men.
Det er i hvertfall utrolig varmt og godt, som er det viktigste!

Jeg vet jeg er med på fisketeppe alongen, og har strikket mange..og montert dem...problemet er bare at jeg har montert dem feil og må dermed ta dem opp igjen. Derfor er de ikke visst frem i bloggen foreløpig :(

4 comments:

Cloudberry said...

Kjempefint! Ser utrolig mykt og deilig ut :)

Bai said...

Det var eit kjempedeilig skjerf! Flott mønster. Og den butikken på løkka kjenner eg ikkje til - må sjå om eg finner han.

Bai said...

Takk takk - eg er veldig glad i dei mørke kalahane, eg og. Dei heiter visstnok "svarte" på fagspråket, men eg kallar dei lilla. Dei er vel ikkje raude, akkruat.

Kaffemaskinen heiter nespresso c190. Dei har fleire modellar, men denne er den billigaste med steamer. Eg har sett at dei har dei på glassmagasinet og på ekspert. Anbefalast på det sterkaste!

kristine said...

hei, jeg er innom sida di via Mie sin.. fordi jeg så at du het "strikkelaura".. Imponert over alt det fine du har der. Sjøl klarer jeg ikke strikke mønster, men skulle så gjerne lært det.. da har jeg flere muligheter! men nå holder jeg på med en babylue i lys rosa som blir veldig søt!
Ville egentlig bare si at du hadde en koselig side:-)