Tuesday, March 25, 2008

Påskestrikk


Siden jeg og kjæresten ble sammen har han lenge ønsket seg en norsk tradisjonell genser. Sjekketrikset han til meg var "Kan du strikke en Marius genser til meg?" ;-) Hehe...det har gått lang tid siden den gang og jeg har ikke fått strikket noe til han enda.
Så her en dag sa han "Hvorfor kan du strikke til alle andre, men ikke til meg?"
Da var det bare å bite i det sure eple å begynne på denne genseren..

Han trenger den ikke før til høsten, så jeg har heldigvis god tid på meg, er snart ferdig med en arm.
Jeg har aldri strikket en slik type genser før, og merker at jeg sliter med at det blir for stramt. Har noen et triks? Foreløpig må jeg på bak siden (ses ikke på bildet) av armen, klippe opp og feste trådene. Det blir ikke akkurat en morsom jobb!

Selv genseren (vel, armen) er mye mer morsom å strikke enn hva jeg hadde trodd!



Denne babyjakken i silkealpakka strikket jeg nesten ferdig på flyet ned til Gambia. Enkelt og fint mønster!
Mønsteret er fra boka "Myk start".
Grunnen til at den ikke har armer, er at i boka mangler det oppskrift på armene...oppskriften på armene har jeg nettopp fått, så de skal jeg i gang med. Så da kan den endelig bli ferdig! :)

1 comment:

Anonymous said...

Kjæresten er superheldig! For et arbeid! Blir kjempefin!