Thursday, February 12, 2009

Nøstebarn ribgenser

Har strikket Nøstebarn sin ribgenser til nevøen vår i størrelse 1 år.
Siden den er strikket to rett og to vrang ser den kjempe smal ut. Heldigvis er den veldig tøyelig.
På bildet ser den ganske skjeiv og rar ut. Jeg lure på om jeg syr sammen armene (ranglan, hull under armene) feil. Jeg syr hullet på tvers, mulig jeg burde sy de fra hver ende. Hva gjør dere? 
Den er heller ikke vasket på bildet, Nøstebarn var tom fra vaskemiddelet sist jeg var innom.
Fakta:
Størrelse: 1 år 
Tid: Et par-tre dager (men, den har blitt liggende...og nå er lille nevø 15 mnd, så håper den passer. Laget den litt lengre på armene!)
Garn: Dobbel Askeladden 2-tråds garn.
Pinne nr: 3. Jeg strikker veldig løst, så jeg måtte gå ned en størrelse.


Jeg plages VELDIG med Blogspot, kan noen anbefale noe annet?????

9 comments:

Kelsina said...

Kjempefin genser og flott farge.

Auuud said...

Stilig genser! :)

AnitaK said...

Så deilig genser da. Jeg syr bare sammen under ermene når jeg har strikket raglan. Har aldri tenkt at jeg burde bekymre meg for det, men nå lurer jeg på om jeg burde :) Ha en fin helg.

Stina said...

Så søt genser! Og veldig fin farge :)

Anlen said...

Det var ein stilig genser, den vert sikkert god og varm til ein liten gut:) Ha ei god helg!

Eva said...

Kjempefin!:)

Hannes hage said...

Kjempefin!

Anonymous said...

åh, den så deilig ut!
Nevøen er jammen heldig som får så masse flotte strikketing av tante altså!

Vil gi deg en stooor klem også!!
*smask smask*

fru Storlien said...

Hei, Fin genser i fin farge! Når jeg syr sammen raglangensere legger jeg den flatt på bordet med vrangen ut og syr sammen. Det blir vel side -til-side. men de ser som oftest litt rare ut ja, ihvertfall når jeg ser på dem. De blir jo bra når det er noen inni dem da.