Thursday, May 21, 2009

Dis på Cinemateket

(Foto: db.no)

I går var jeg, kjæresten og fem andre venner på Cinemateket å så Dis med og av Aune Sand.
Dis ble da den kom i 1995 kåret til tidenes dårligste film og den ble hel slaktet av anmelderene. Jeg og resten av salene tror jeg var ganske enig med anmelderene i det, for herregud for en dårlig film!
Ingen har replikker, Aune Sand forteller en monolog om kjærlighet. Han prøver å formiddle hvordan det er å være grenseløst forelsket- uten noen som helst form for innlevelse!
Vi lo av hvor utrolig dårlig det var, og av at han kom på rollerblades med buksa godt dratt opp i rumpa :leeerrrr:
Han har jo noen utrolig metaforer på ting, det skal han ha.

Før filmen var Aune Sand og Marianne Aulie (sjokk!) å delte ut gratis champagne til de fremmøte. Da snakker vi ikke om et halvt glass. Nei, her snakker vi om flasker, man kunne fint drikke seg ganske så bedugget. De hadde kjøpt inn enorme mengder med champagne! Alt i alt var det en morsomt opplevelse. Aune Sand har sagt at filmen ikke skal bli satt opp før om 30 år igjen (og takk Gud for det!!!!)

5 comments:

Anonymous said...

haha :D lurer på hvordan filmen var!

Anonymous said...

høres herlig ut!

Anonymous said...

sv: Takk :D

Jorunn said...

Hehe, morsomt! Jeg husker ståheien rundt filmen da den kom, og det er vel en grunn til at den har vært glemt i så mange år også :P Har aldri sett den selv da. Dere hadde en morsom kveld høres det ut som, og det var vel det viktigste!

Spis, løp, les said...

Den så jeg i 1995 sammen med noen venninner. Vi lo så mye at det bare var å gå. For en ubrukelig film!