Tuesday, July 28, 2009

Revolutionary Road

( Foto: freewilliamsburg.com)

Jeg tror aldri jeg har sett så mye film som jeg har gjort denne sommeren. Jeg ser i snitt èn film hver kveld, det er ikke så veldig mye annet og gjøre når det bøtter ned med regn regn og atter regn. Skal det aldri stoppe? Jeg vil ha sol og sommer snart! Er det flere enn meg som mener at dette er tidenes dårligste sommer?
Uansett, i går satt vi på Revolutionary Road med Leonardo DiCaprio og Kate Winslet i hovedrollen. Filmen baserer seg på en Richard Yate's roman. Vi følger et ungt par som vil gi slipp på alt de har i USA og leve ut drømmene sine i Paris. De har to små barn, hun er hjemmeværende og han jobber hos Knox. De møter noen hindere på veien, bla. blir han forfremmet på veien og får tilbud om en høyere lønn enn det han har nå. Kommer de seg til Paris? Hvordan skal de få penger?
Filmen ble nominert til 3 Oscars og vinner av beste kvinnlig hovedrolle av Golden Globe.
Dette er en utrolig bra film, jeg hadde ikke så veldig store forhåpninger på forhånd. Siden jeg både hadde hørt at den var "sååå kjedelig" og at den var tragisk (på en positiv måte). I de 2 timene den varte satt jeg ganske fengslet. Anbefales!

2 comments:

Mira said...

Jeg skal se den! Filmkveld med kjæresten hver dag denne sommeren, så skal bli deilig å se noe nytt :)

fashionaddict said...

Synes den filmen var fin, så den for ikke så lenge siden :) Har blitt mye film i sommer på meg også