Monday, December 14, 2009

En gave i turkist



I september kom det en liten gutt, og da må man strikke en gave. Jakken har jeg vist frem før, den har jeg strikket i en konkurranse ifm en konkurranse på Hobbyboden. Jeg manglet en lue til, så den strikket jeg på under en time.
Liker godt denne lua, i følge de som bruker den sitter den godt på.
Mønsteret er lettstrikket babylue fra Nøstebarn. Garnet er silkealpaka fra DSA.
Jakken er strikket fra mønster hentet fra boken "En myk start".
Mottakeren ble veldig fornøyd ;-))


(Foto: Meg)

2 comments:

Trine Grung said...

Sjekk www.skinscience.no for mer info...de er fantastiske!

Kristine said...

Sv: Å takk! Tenkte jeg skulle dra innom vinterbrosenteret, tror de har en strikkebutikk der. Men er dette noe en vanlig skjerf-strikker skal klare, eller burde jeg "øve" med noe annet først?