Saturday, October 02, 2010

Matstreif- noe av fangsten min!



Jeg har vært veldig begeistret for Rørosmeieri sine produkter, jeg føler de er "rener" enn mye annet og det er økologisk.
I dag kjøpte jeg Tjukkmelk med bringebær, før har jeg bare drukket den naturelle. Melka minner om kulturmelk, bare mildere. Den med bringebær var kjempe god! Har tenkt å bruke den på frokostblanding om morningen.

Jeg kjøpte en myk og god cottage cheese, den var utrolig god. Ikke så "tørr" som Tine sin. Jeg spiser veldig mye cottage cheese, både i paideig, til frokost, lunsj, på knekkebrød og ostekake.

Til slutt plukket jeg med meg en Sjørost, det hadde jeg aldri hørt om før. Det er rett og slett cottage cheese uten "sausen". Rett og slett helt tørrt. Veldig veldig godt!
På bildet har jeg blandet det med en yoghurt. Perfekt mellommåltid.
På Matstreif delte de ut Sjørost, Tjukkmelk, rømme og sukker i sammen. Jeg smakte ikke, men har tenkt å prøve selv.


Sambo viste meg disse (han har jobbet på Matstreif hele helgen), brokkolini. Skal visst smake asparges...gleder meg til å prøve!


Saltfiskball (eller saltfiskkomle vi ville sagt på min dialekt). Det er komle med saltsei og bacon inn i, hvis jeg forstod det rett.
Både jeg og Sambo er veldig veldig glad i komle, så disse blir til middag i morgen. Sammen med kålerabistappe, poteter og bacon.

No comments: