Saturday, September 17, 2011

Ingen parabener for meg takk!


 (Foto: google)

Jeg har i de siste tre årene kuttet ut alt av hudpleie, solkrem o.l. med parabener. Jeg mener at det ikke er bra for huden eller kroppen. For fem år siden var jeg på Rhodos med mamma, vi smurte oss inn med Piz Buin solkrem både på kroppen og ansikte. Da vi kom hjem fikk jeg hele pannen min fullt av bitte små prikker. Siden den gang har jeg vært veldig nøye med hva jeg smører meg inn med. Det skal sies at jeg aldri har hat noe problemhud, annet enn at den er veldig tørr.

I denne ukas FBI på NRK tok de opp dette med parabener, i Danmark er det forbudt med parabener i kremer til barn under tre år. Dette er fordi det er hormon og kreftfremkallende.
I Danmark prøver det danske forbrukerrådet og forby skandinaviske mest selgende bodylotion, Biotherm Lait Corporel anti-drying

Du kan lese mer om teamet her og er du usikker på om hudpleie produktene dine er trygge, kan du sjekke her via Cosmetics Database

Her er noen linker om temaet fra vårt naboland Danmark:
Her er 575 hormonskadelige produkter

1 comment:

Ladybird said...

Frøken fin, kan jeg spørre hvilke produkter du pruker? :)