Sunday, November 27, 2011

1. advent

Da jeg bodde hjemme og var mindre hadde vi verdens beste 1. advent tradisjoner. Jeg, mamma, pappa og bror pleide å dra på julegaveåpning på Sola.
Der fikk vi kjøre hest og kjerre og se på når juletre tenntes før vi dro på Dolly Dimples å spiste pizza, hvert eneste år.
Etterpå kjøpte vi STOR kakemann, dro hjem å så på barne-TV, mens vi tente det første lyse i adventstaken og spiste kakemann.
Det er minner det! Mamma, pappa og bror jeg savner dere <3
Sånn som i dag savner jeg sånne tradisjoner veldig, spesiellt den store kakemannen. Kakemenn er nesten umulig å oppdrive på Østlandet (stor får man ikke tak i det hele tatt), men utvalget har blitt litt bedre med årene. De selger kun (vonde) kakemenn til jul.
Jeg har mye på planen i dag, lese til eksamen, trene, 4-års dag og gå tur eller kino med to venninner. Ingen stor kakemann, ingen 1.advent tradisjon, ingen barne-TV, ingen julegrantenning og ingen tenning av lys i adventstaken. Men blir sikkert en fin søndag for det om :-)
Ha en fin 1. advent alle sammen!

No comments: