Wednesday, November 23, 2011

En uventet start på dagen

(Bilder: aftenposten.no & simarud.no)

I dag morges litt over kl 08.00 våkner jeg av at Sambo løper ut døra. Jeg syns jeg så at han løp ut i boblejakke, bokser og sko uten sokker i (jeg fikk bekreftet senere at han hadde på joggebukse, men sko uten sokker og bar overkropp under dunjakka).
De ringte fra Trafikketaten og kunne fortelle oss at bilen vår stod feilparkert. En lastebil hadde ringt og sagt i fra at han ikke kom inn på Mills fabrikken (..drit i majonesen da, det er smør som gjelder nå!).

Trafikketaten kunne opplyse om at bilen vår ble nå tauet bort til en pris av 5000kr!!!
Sambo løøøøøøppp ut i en rasende fart og fikk flyttet bilen. "Vi" (les: meg) slapp unna med en bot på 500kr.

Jeg skjønner fortsatt ikke at jeg har parkert feil, og hvordan pokker fungere parkering i denne byen her? Det skulle jeg gjerne ha lært meg, hvor gjør jeg det?
Jeg trodde åpenbart at bilen kunne stå der etter kl 17, og at den må hentes før kl. 08.00 som det stod på skilltet (som jeg selvsagt hadde glemt å sagt i fra om til Sambo...).

Etter en litt uventet start på dagen fikk jeg somlet meg ned til SATS, hadde en hard, men deilig PT time. Resten av dagen har gått til eksamenslesing...kjedelig!

No comments: