Thursday, November 21, 2013

En liten kjole



(Foto: Strikkelaura)

Oppskrift: Marte Helgetun
Størrelse: 3 mnd
Garn: 100g Fin fra Du store alpakka
Pinne nr: 2.5mm og 3.mm

Jeg har forelsket meg helt i den nye boka til Marte Helgetun som jeg var så heldig å få av kjæresten.
Boka heter "Strikk til barn- sjarm i hver maske", og det er så utrolig mye fint i den boka. Jeg har lyst til å strikke absolutt alt og jeg er i allerede i gang med kjole nummer to fra boka.

Jeg angrer på at jeg brukte en så mørk farge på garnet, mønsteret kommer veldig dårlig frem. Garnet var egentlig påtenkt et annet prosjekt, men men. Jeg kan jo strikke flere?

Fin var også et nytt garn for meg. Jeg liker det kjempe godt, 50/50 alpakka og silke. Er fristet til å bruke det mer, men det er ganske dyrt garn til 69kr nøstet!

2 comments:

tantemaraj said...

SÅ søt kjole! Boka har også kommet i hus her:) Masse flott, gleder meg til å se mer fra den her hos deg!!

Anonymous said...

Så mange fine ting du har laget. Inspirerende.