Thursday, January 16, 2014

House of Rym

(Foto: Strikkelaura)

Jeg har fått dilla på House of Rym kopper, til tross for at det hviler en forbannelse over de.
Siden vi har flyttet til EU land, har jeg en annen tollgrense å forholde meg til enn Norge (jeg slipper den dumme 200kroners regelen).
Så når jeg fant en side i England hvor de solgte House of Rym, bestilte jeg meg to kopper og to fat.
Like etter jeg hadde bestilt fant jeg ut at en butikk i Stavanger solgte House of Rym til 50 %. Jeg dro inn samme dag som vi skulle tilbake til København for å kjøpe noen kopper. Fant tre stykker jeg hadde lyst på til 79kr per stykk. Glad og fornøyd!

Da vi kom tilbake til København, hadde ikke koppene kommet enda. Jeg ringte DHL og de kunne fortelle meg at de hadde prøvd å levere de hos meg (men, sden vi har ikke navnet vår på ringeklokka og da kjører de bare igjen), så jeg dro ut til DHL og hente de selv. Da viste det seg at de hadde sendt koppene fra Tunisia, og jeg måtte betale over 300 kr i toll og mva...i tillegg hadde jeg klart å bestille samme kopp som jeg kjøpte på 50 % i Stavanger.

Nå er jeg egentlig bare sur på koppene og sambo kaller de for "verdens dyreste kopper"....men, de er fine å se på da ;-)

No comments: