Thursday, December 04, 2008

Min nye venn


Jeg har blitt forferdlig glad i denne lille karen, min nye trofaste venn! 
Det er utrolig deilig å kunne lage seg en ekte dobbel latte hjemme på kjøkkenbenken (vel, kommer fra hun som har minst 10 kaffebarer innen 10 meters gåavstand!).
Jeg var i utganspunkte veldig skeptisk til en Nespresso maskin. Jeg trodde ikke det var mulig at en maskin (ved hjelp av to taster) kunne lage like god kaffelatte som på en kaffebar. 
Kaffen er utrolig god! Jeg tar to ampuler i maskinen for å lage en dobbel latte.
Det er nesten farlig å ha en slik maskin, for jeg sitter til nå med min andre dobbel latte i dag.. :ler: 
























Det som er så kjekt, er at du kan ta ut melkebeholden og sette den i kjøleskapet til neste gang du skal lage deg en kaffe med melk.
Maskinen lager ekspresso, lungo (vanlig kafe), cappuccino, kaffelatte og den varme vann til f.eks. te.

Modellen vi har heter Lattissima F315, du kan lese mer om maskinen på www.nespresso.no

3 comments:

Auuud said...

Gratulerer med kaffemaskin! :) mmm
Forresten, fortsatt misunnelig på årskalenderen din - nydelig rosafarge du har valgt! ha en fin kveld =)

Anonymous said...

Så kjekt med slik maskin da! Jeg personlig tror jeg venter til de lager en versjon med te, hihi! Liker ikke kaffe jeg.

Irene said...

Grattis!! Høres utrolig herlig ut!