Tuesday, January 06, 2009

Godt nytt år!

Så var jula over for denne gang!
Jeg var allerede på plass igjen i Oslo 30. Desember, for å feire nyttår i Oslo. Feiringen ble kjempe gøy! Rakk også å jobbe noen dager før det var på skolebenken igjen i går.

Jeg ble så utrolig inspirert av Chocolatehead  sin Nøstebarn tunika, at jeg dro rett på Nøstebarn å kjøpte garn i dag. Fargen ble svart, siden jeg går mest i svart og grått. 

I samme slengen kjøpte jeg en strømebukse i 80 % ubehandlet ull. Den virker utrolig god! 
Satt kjempe godt på, synes ikke prisen er så ille heller 197,- med tanke på at Pierre Robert tar 180 kr for sine strømpebukser. 
Har hørt mange lovpriser Flake sine strømpebukser. Jeg fikk en til jul, men synes foreløpig at den er litt tynn. Men, det finnes gjerne tykkere?
Jeg virkelig HATER å nøste opp hesper, det er aboslutt det verste jeg vet. Så siden jeg laget middag, kunne vel min kjære nøste opp hespe? :smil:
(Siden jeg allerede hadde sente han til FEIL tannlege (ikke spør) i morges så burde han kansje ikke straffes med noe sååå kjedelig...snille kjæresten min!! ;-))
Noen kan jo begynne å lure på om jeg har sluttet helt å strikke.
Det har jeg altså ikke, men det er ikke så veldig spennende å vise fremgangen på en herregensere. Det går himla tregt...320m på pinne nr. 3... :gjesp:
Over halvveis på bolen nå!!

Oh well, så var det denne tiden av året. Jeg skulle virkelig ønske jeg brukte 2400kr (da hadde jeg en bok til 600kr!! fra før av) på andre ting en pensum....som jeg garanter kommer til å banne og svert mye over de neste månedene.
Til slutt, dagens middag! Billig (jadda, studielånet kom i går men, her i huset går pengene til sparing til ferie!!), raskt, sunt og enkelt. 
Kyllingfilè (firstprice), wok grønnsaker (frosen pose) og usalta cashewnøtter. Voila!
(For den som lurte har vi ikke noe annet ved siden av...)

7 comments:

Anonymous said...

Du får hinte til kjæresten din at du kunne tenkt deg et hespetre, hvis han synes det er kjedelig å bli brukt til garnnøsting ;)

God helg!

Unknown said...

Hei på deg...
Jeg har fått hespe tre av svigermor... Sjekk på brukt butikker...
Innom for og ønske deg en god helg...

medina said...

Jrg driver også på den måten, men av og til holder mannen i mitt liv hespa:)

Tino said...

Takk for hilsen i bloggen. Bare innom for å ønske deg en god helg. Herlig strikkafyr øverst på siden din!

Bai said...

Eg er heilt enig i at nøsting av hesper er aller mest kjedeleg - det og å feste trådar. Eg liker visst best den delen av håndarbeidet som kjem i midten, ser eg.

Den woken såg veldig lekker ut. Kven har sagt at billig ikkje trenger å vere bra?

fru Storlien said...

Hei. hespetre er det man bruker for å lage garnhesper, mens man bruker en garnvinne for å nøste opp garn. jeg setter to stoler sammen og nøster garn mens jeg ser på tv, siden garnvinna min er utslitt.

Anonymous said...

Hei...lite tips...GARNVINNE! Jeg har ei...og jeg synes det bare er stas å nøste:) søk på FINN.no finnes både gamle og nye.