Wednesday, February 18, 2009

Elixia vs. SATS?



Jeg er i et stort dilemma om dagen. Om jeg skal skifte fra mitt elskverdig Elixia senter over til SATS. Jeg klarer ikke å bestemme meg. 
Så jeg har laget en liste (som gjelder fra mitt ståsted):

Elixia 
+ Mange bra timer
+ Flink til å motivere
+ Skifter ut timeplanen to ganger i året med nye spennende timer
+ Flinke til å oppdatere seg
+ Freshe treningssenter og garderobe
+ Aqua SPA
+ To gruppetimesaler
+ Masse manualer
+ Happenings/eventer

- Dyrere enn SATS
- Ligger lengre unna, er jeg lat kan jeg ta trikken
-Noen av de som jobber dere er ofte unge og/eller SURE!
- Aldri dopapir på do
-Liker timene i sal bedre på CB enn RP

SATS
+ Ligger like ved der jeg bor, under 5 min å gå
+ Billigere enn Elixia
+ Bra med manualer (ikke så mye som på Elixia)

-Har ikke oppdater seg siden jeg trente der i 2004
-Styrkeapparatene står klint opp i hverandre
-Liten garderobe
-Lite treningssenter (men, virka som at de foreløpig ikke hadde særlig stor kundegruppe)

Fordelen med SATS er helt klart at det ligger like ved der jeg bor, men vil jeg bruke det like mye??

Av dere som trener på SATS/Elixia: Hva er dere fornøyd med? Hva skal jeg velge?

7 comments:

Hilde N said...

Jeg trener på Elixia, og har aldri prøvd sats. Derfor kan jeg bare komme med lovord om Elixia. men dette er i allefall mine grunner for å være der:

- Fine lokaler
- Mange morsomme og varierte timer.
- Flinke instruktører.
- Flere venner som trener der.
- Mange bra apparater til egentrening (selvom jeg hater egentrening)
- Jeg blir glad etter en time der.

Noen minus er:
- Til tider sure/arrogante folk som jobber der.
- Litt dårlig musikk på noen av timene (veldig bra på andre!)
- Litt for mye folk av og til!

Renate said...

Trener ikke på noen av stedene, men derimot på 3T. Jeg ville valgt Sats siden det er så nært der du bor. Jeg bor rett ved treningssenteret jeg bruker, og det er en kjempefordel!

AlexandraEi said...

jeg trener på sats og er kjempe fornøyd. Trente litt påelixia men det var boss i forhold:P

Astrid said...

Kjæresten min trener på Elexia og skryter veldig av det. De oppdaterer utstyr, timelister og alt ofte.

Men jeg tror jeg ville valgt det senteret som er nærmest. Hvis det tar lang tid å komme seg på trening, blir det alltid mindre trening, fordi man kommer med unskyldninger...

Anne Marthe said...

Har ikke prøvd noen av de, men ville nok valgt Elixia :)

Spis, løp, les said...

Selv om Sats er nærmere sverger jeg til Elixia. Det er så mye finere lokaler, flinkere instruktører, bedre apparater selv om det kanskje er litt dyrere enn Sats.

Anonymous said...

Hei du,

har du vurdert Gold's Gym i Akersgata? kanskje ett av europas beste Treningssenter? 3000kvm med alt du forventer... Ligger i gamle Aftenposten bygget i Akersgata Oslo. www.goldsgym.no