Saturday, September 26, 2009

Matstreif

(Foto: innvovasjon Norge)

Fredag og lørdag gikk åretes Matstreif av i Oslo. I år som i fjor tok jeg turen innom.
Jeg har en facsinasjon over matfestivaler, spesiellt der lokale produsenter stiller ut.
Her var det innslag fra alle steder i Norge, Finnmark hadde en laaaang stand. Morsom ;-)
Vi kjøpte årets økologiske gløgg derfra (med redusert sukker, bravo!!). Utrolig god! (bilde kommer senere).
Jeg kjøpte bladkål som jeg skal lage grønn smoothie av, hver morgen hos meg starter med grønne alger og smoothie. I tillegg kjøpte jeg utrolige billige sukkeerter, brekkbønner og urter (10kr potta!!).
Festivalen foregikk på Karl johan.

Tidliger uken var også Elvelangs akerselven også, helt nyddeelliigg!! Så da vi satt på bussen på vei til Matstreif sa min bedre halvdel "Vi er flink til å del på arrangementer som skjer i Oslo vi!" Smil ;-)

No comments: