Tuesday, December 01, 2009

Gammelt bord i ny drakt








Jeg har arvet et bord som både min farmor og bestemor har hat, og det synes jeg er veldig stas!
Siden bordet er veldig gammelt, var det ikke noe fint i lakken lengre. Vi gikk over med "stripper" som fjernet alt lakken, før vi malt et lag med heftgrunn også to strøk med hvit maling.
Jeg er VELDIG fornøyd med resultatet! Passer så perfekt inn blandt de to nye sofaene våre ;-))
Det eneste er at det krever litt å ha et hvit bord, det setter seg fort flekker..

Beklager de dårlige bildene, kompaktkamerat synger på siste vers, det blir mørkt kl 15.30....og speilrefleksen var godt gjemt ;-)

Ps! Det har vært 100stk innom i dag, men ikke en eneste kommentar. Hmm..

7 comments:

Nina og cocobongoo said...

Bordet ble jo kjempefint, du er flink:) Gleder meg til å se bordet sammen de nye sofaene;)
ha en fortsatt fin kveld!
smil og klem

Bo med Lena said...

Så flott bordet blir!! Ville bare ønske deg lykke til med eksamener. Ifjor var det meg så jeg husker hvordan du har det:) Stå på!

SiljeVanilje said...

Så fint bord! med nydelige føtter!:)

Nattahilsen fra Silje!:)

Anonymous said...

Så fint det ble! Kjekt med arvede ting (i hvert fall når de er fine). Hvilken glans-grad har du brukt på malingen?

annikken - osloliv said...

Så utrolig fint det ble.

Jeg har også malt et bord hvitt (oljemaling) - og det meste går ihvertfall bort med Jif!

Auuud said...

Bordet ditt ble nydelig!! :)

Strikkelaura said...

Zilie: Vi har brukt vanlig maling uten glans. Ble frarådet å bruke glans fordi den gulnet sånn...og vi er ikke sånn super glad i å male ;-))