Friday, November 27, 2009

Grønn smoothie


Sånn ser min daglige frokost ut, og sånn har den sett ut i lang stund allerede.
Sunn og næringsrik smoothie!
Denne består av:
  • Frossen ananas (A og C vitaminer)
  • Frossen banan (karbohydrater)
  • Gojibær (antioksidanter (2-4 ganger mer enn blåbær), mineraler og proteiner)
  • Loppefrø (for fordøyelsen)
  • Linfrøolje (omega 3,6 og 9)
  • Bitte litt agave sirup (må ha litt søtt når jeg bruker maca pulver)
  • Oraganisk Maca pulver ("ginseng")
  • Passjonsfrukt (fiber, protein og vitamin e)
  • Bitte litt ingefærot
  • Fersk spinat (jern, c-vitaminer, vitamin a,e og b6)
  • Vann
Denne smoothien inneholder en komplett frokost av alt du trenger av næringstoffer. Jeg holder meg mett i flere timer av denne smoothien. Det varier hvor "store" de blir, men alt fra 500ml til 750ml. Pleier å helle det på en termos og ta med meg om morningen. Kjappt, enkel, sunnt og godt :)

Jeg bytter på frukt/bærene etter hva jeg har. Blåbær og bringebær er det jeg bruker mest av. Passer på å kjøpe billig bananer, la de ligge litt på benken for å så fryse de ned. Liker at smoothien er kald, siden jeg bruker lang tid på å drikke den.

Fast ingridienser er: Frukt/bær, spinat/kål (den er det ikke sesong for nå, spinat smaker ikke noe i smoothie), linfrøolje/udo`s choice, gojibær/hempfrø, maca pulver, loppefrø og vann/juice (alltid ferskpresset).

Green smoothie: frozen pineapple, frozen banana, flaxseed oil, gojiberries, passionfruit, organic maca powder, fresh ginger root, agave nectar, desert indianwheat, spinach and water.

No comments: