Friday, January 29, 2010

Vidunderbarn av Roy Jacobsen



I januar har jeg lest denne boken, Vidunderbarn av Roy Jacobsen.
En helt fantastisk bok jeg skulle ønske aldri tok slutt!
Handlingen foregår i Groruddalen i 1960 årene, hjemme hos en mor og en sønn ved navnet Finn.
Finn vokser opp alene sammen med moren, inn til en dag han får en ukjent halvsøster.
Vi får følge historien om moren som jobber i en skobutikk, Finn som går på en skole der han møter klassekompiser av ulike slag og denne ukjente søsteren.
Boken er veldig sår og fin, som sagt likte jeg den kjempe godt. Men den var altfor kort...

Nå står 80 min med Yoga på planen her, før kino med ei venninne i kveld. Fin start på helgen, som vil innbære skole, skole og atter skole.

1 comment:

Nina og cocobongoo said...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.
Jeg har Vidunderbarn av Roy Jakobsen på min "skal lese" liste. Og når du kommer med så varme anbefalinger for boken, rykker den nok lengre opp i bunken....tusen takk:)
Kos deg på Pilates og med kinotur.
God helg!
Klem
Nina