Monday, March 21, 2011

4 uker på LCHF

Ja jo..jeg har gått opp 300g denne uken! Ikke noe göy, jeg tror det skylles for lite fett.
Til sammen på fire uker har jeg gått ned 0,675g i snitt (-2,7kg), og det skal man väre fornöyd med.
Eller som sambo sa "Det er VELDIG bra til å väre deg da"...ehh jodda (det skylles 16 uker på Grete Roede uten noe särlig vektnedgang og et ubehandla lavt stoffskifte).

Til min store fortvilelse er jeg ikke i ketose, og det har jeg målt i noen dager.
Det er målet mitt for den neste måneden.

Mine erfaringer er:
  • Ikke oppblåst i det hele tatt (dette har jeg slitt veldig med).
  • Konstant törst, drikker 3-4 liter vann hverdag
  • Hekta på Pepsi-max (jeg har aldri likt Pepsi-max, og drakk lite brus i ukedagene för).
  • Aldri spist så mye sjokolade som nå (70 %).
  • Mer energi
  • Mer MIGRENE (jeg usikker på om dette skylles at jeg har flyttet til et nytt sted med råere luft eller om det er kostholdet).
Hva som er bra med LCHF?
Det er veldig enkelt å spise LCHF, og krevere minimalt med planlegging. Du er alltid mett, og sötsuget forsvinner ganske kjappt.
Det er ikke vanskelig å spise ute på resturant, man ber bare om ekstra grönnsaker.
Jeg har kunnet trene normalt, faktisk trener jeg mer nå enn för. Det skylles at det er det har har å drive med i Stockholm forelöpig.
Man kan drikke rödvin, og törr hvitvin. Disse innholder lite sukkeralkoholer. Nå drikker ikke jeg så ofte, så akkurat dette har ikke värt noe problem.


Hva er dårlig med LCHF?
Lyst på sushi, risengrynsgröt, lakris, hjemmelaga pizza...sukk!

Jeg holder ut, har tenkt å unne meg bitte litt smågodt på påskeaften. Det er det som holder meg i gang nå.

Huskeliste for å ha i huset:
Egg, masse egg! ekte smör, seterömme, tyrkisk yoghurt, bär, paprika,Fjorland ferdig saus, kjött, fisk, kylling, kotletter, bacon, brie, avokado, agurk, brokkoli, blomkål, tomater (går du ikke ned i vekt, kutt ut tomatene), 70 % sjokolade, sukerin, sukerinmelis, mandelmel, koksmel, yacon, stevia, fiberhusk, JBK, linfrö, solsikkefrö, sesamfrö (de siste her er valgfrie).

Jeg har ikke brukt ketolysekostilskudd, men har omega 3 og multivitaminer. Har ikke slitt med noe leggkramper (det gjorde jeg sist jeg prövde), og har derfor ikke tatt noe magensium.

No comments: