Friday, March 18, 2011

Norge vs Sverige

  • Etter å ha bodd her en liten stund, har jeg nå funnet noen forskjeller (egentlig er det ganske mange!).
  • De får 2000kr skattefri i året til trening.
  • De har èn times lunsj, der de aller fleste spiser ut. Det finnes enormt mange lunsj steder like uten for jobben. Lunsjen betaler de med rikskuponger, som er fordelaktig i fhl til skatt.
  • De kan trene i lunsjen, hvilken lyx! Jeg gjorde det i dag, helt utrolig deilg.
  • Midtsommer er virkelig årets happening, de synes vi er rare som feirer 17.mai.
  • De synes det er helt sykt at vi har så dyr alkohol i Norge.
  • De synes det er enda sykere at folk spiser brödskiver til lunsj, og drikker melk (for det er det jo bare barn som gjör!)
  • Barn får servert varm mat på skolen.
  • De har ikke gelè, må lage min egen gitt..
Det var det jeg kom på for nå.

I kveld eller i morgen har jeg planer om å lage en slags Troika, hvis jeg finner mandelmel og gelantin.

Jeg har også bestillt meg en mini pakke fra iHerb. Har bestillt meg Stevia med english toffee, mandelmel og yacon (krise, var helt tom!!), bruker der koden IHA041 får dere $5 avslag. iHerb har kjempe bra priser!
Bruker du Pureplantet produkter er de ca 1/3 av prisen.

God helg!

PS! Har planer om å lage noe lavkarbo Troika :)



2 comments:

Lykkelinn said...

Lavkarbo-Troika! DET var en ide jeg kunne like. Lager du den uten sukker også, så er den midt i blinken for en gravid i faresonen for svangerskapsdiabetes! ;)

Lykke til med lavkarboprosjekt, jeg er alltid imponert over folk som får til sånne ting, siden jeg er litt over middels glad i poteter og pasta....

Rock'n Roll Ballerina said...

Morrsomt å lese om forskjellene:)