Saturday, May 21, 2011

Frokost



Jeg har vakt på jobb i dag lørdag (planen er å kjøpe en Chanel 2.55 i Edinburgh nesten måned), og sitter akkurat nå å spiser frokost.
Denne oppskriften fikk jeg av Dr. Hexeberg, den høres grusom ut, men det er kjempe godt.

1 håndfull bær (bringebær, skogsbær, jordbær, sist nevnte brukte jeg i dag)
1 egg
1 ss Cocosa (jeg hadde to)
2-3 ss creme fraich (ikke lett!)
1 ss "kokosflingor" husker plutselig ikke hva det heter på norsk..
1 ss frø (bland linfrø, sesamfrø og solsikkefrø)
0,5-1 dl kremfløte
1 ss udo's choice (det hadde ikke jeg, derfor tok jeg 2 ss cocosa)

Dette tilsatte jeg: litt vaniljepulver og en dæsj stevia med vanilje.

Kjør alt i en blender. Jeg heller grøten over på en Naglene flaske og setter den i kjøleskapet da jeg kommer på jobb. Husk å ha nok fett i, hvis ikke blir du ikke mett.

Jeg ble enig med Dr.Hexeberg at jeg skal spise denne til lunsj og ikke frokost. Dette er fordi jeg er fornøyd med egg & bacon eller lavkarboknekkebrød med masse ost på til frokost. Da holder jeg meg mett til lunsj. Verre er det med mellom lunsj og middag, og derfor skal jeg spise denne "grøten".

I dag spiser jeg den til frokost, fordi jeg har middagsrester fra i går til lunsj. Oppkriften på den kommer senere, kjempe god kjøttdeiggrateng.
Vekta viste også i dag -1 kg! Jippi...

Ha en fin lørdag :D

No comments: