Friday, July 08, 2011

Warszawa


Skjønner ikke hvorfor bildet ble blurete, men det er altså bildet av Polens høyeste bygning. Vi var helt i toppen på tårnet. Dette er en gave fra (ehh..noen) og er et kultursenter, med kino, konserthall og lignende.


De boblene er er et supert fint kjøpesenter. Dessverre fikk jeg ikke benyttet muligheten til å se så mye inni (vi letet ettet et sted å spise da vi var inn i der). Det finnes et større kjøpesenter rett på utsiden av Warszawa.


Polsk folkemusikk, her stod det alltid folk å sang. De står på utsiden av den polske folkemusikk sine lokaler.


Man drar ikke til Polen og ikke drikker polsk vodka. For å si det sånn, glasset mitt var like fullt da vi forlot stedet. Fysj! Jeg har aldri vært noe "shotte menneske". Den berømte Belveder vodka kommer fra Polen, og den er visst nok god. Jeg dro innom taxfreen på flyplassen på vei til Norge, de hadde ikke en eneste flaske med vin. Kun vodka, vodka, vodka og vodka.


Drinken derimot, det var fantastisk gode! Jeg har litt dilla på Lynchburg drinker om dagen, både sitron og bringebær. Mmmm....billig var det og, cirka 30-40 kr (kostet 100kr for tre drinker og tre shot).


Utsikten fra Polens høyeste bygning, man ser såvidt C&A, Marks & Spencer, Empik (Platekompaniet på norsk), Sephora...


Kafè på toppen av Polens høyeste bygning.


Novotel, et hotell hvor Madonna sov da hun besøkte byen. Marriott og Novotel slåss om å være det beste hotellet. På Marriott har B. Obama sovet...

Mer utsikt...

Vi var uheldig da vi var i Polen, det regnet og var 10 grader hele helgen.
Jeg var der kun fra fredag til søndag, og det holdt for min del.

SPA'et heter: Oasis Beauty Day spa, og ligger ved siden av Marriott hotell.
Utstedeste vi var på her: Paparazzi, ligger i en gate med mange andre utesteder.
Mat: Vi spiste på en sushi resturant som lå like ved Marriott hotell, husker ikke navnet. Første kvelden spiste vi på et sted som heter Kultura, like ved gamlebyen, lørdag spiste vi på et sted som het Polka og ligger like ved Kultura.
Ikke glemt å besøk Coffee Heaven (de ligger virkelig OVER alt i byen), bedre kaffe enn Starcuks (som også ligger ved de to forrige plassene).

1 comment:

Hilde N said...

Høres jo ut som en kjempefin helg selv med dårlig vær da :) Jeg fikk lyst til å besøke Polen, jeg!