Sunday, February 11, 2007

Bokanbefaling: Løvekvinnen!

Ved siden av å strikke, hekle, sy, scrappe, ta bilder osv..så elsker jeg og lese. Og sluker en del bøker igjennom året.
Til jul i år fikk jeg denne boken av mamma og pappa, Løvekvinnen av Erik Fosnes Hansen!

En helt utrolig søt bok, så utrolig sårbar og rørende.
Boka handler om en liten jente som blir født med masse hår.
Historien skjer i 1912, moren til Eva(bokas hovedperson) dør under fødselen, så hun vokser opp bare sammen med faren.
Faren føler en skam over at Eva er annderledes, hun skjule henner for alle.
I boka får vi følge Eva fra hun blir født til hun er voksen.
Erik Fosnes Hansen fik bokhandlernspris for denne boka, du kan lese mere boka her:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1875744&rom=AK

Så var det kjolen min: Den var 23 cm i går, og den skal bli over 60 cm..jaja, dette tar tid.

Den første rosa sokken er ferdig..juhu! Tom for garn.

Garn forbruk i år:
450g...og litt mere!

3 comments:

Anonymous said...

Den boken fikk jeg også til jul, og jeg har så vidt fått begynt. Gleder meg til fortsettelsen!

Tone said...

Den har eg og lyst til å lese. Den fekk jo svært så god omtle.
Og temaet er jo alltid like aktuelt.

Guro said...

Endelig har jeg fått tak i boka!
Treig? Jeg?