Sunday, August 23, 2009

Spis elsk lev

I veska mi ligger "Spis elsk lev" av Elizabeth Gilbert. Jeg gikk min vanlige tur innom bokhandleren for å kikke noe som jeg alltid gjør. På nummer 10 over de mest solgte bøkene lå denne. Forsiden boka forteller meg at det er noe jeg ikke bør lese, og at dette bare er tull.
Jeg plukket den allikevell opp bok, utenpå står det "anbefalt av Oprah Winfrey", jaha...igjen: jeg burde ikke lese denne boka. Snur den rundt og leser bak på, dette er ikke en shopoholiker bok. Det er nemlig det verste jeg vet.
Til nå har jeg lest litt over 100 sider og den virker veldig bra. Den handler om forfatteren selv om "lever" livet etter en skilmisse med mannen hun har vært gift med i seks år. Hun er fra New York, men i boken får vi følge henne igjennom Italia, India og Indonesia.

1 comment:

Jorunn said...

Har du kommet lenger i boka? Var den bra?? Jeg har nemlig også kjøpt den, men ikke fått begynt på den enda.