Sunday, January 03, 2010

Hvetegress- wheatgrass


Hvetegress er noe jeg for alle første gang hørte om i "Fra Hollywood til Parkveien" med Jan Thomas. Han drakk hvetegress hver eneste dag, mens alle de andre lo av han og rynket på nesen. I september begynte jeg å drikke hvetegress selv, og jeg er som alle andre og tror ikke på sånnt "humbug".

Innhold
Purely greens fra Pure Planet inneholder grønne spirer fra gress og alger fra havet. Høyt innhold av klorofyll som inneholder naturlig magnesium. Det sies at et glass med hvetegress tilsvarer 2 kg med grønnsaker.
Min erfaring etter å ha drukker hvetegress siden september er: mer energi, føler meg mer opplagt og "snill" mage. Jeg merker veldig forskjell på når jeg drikker det og når jeg ikke gjør det.
Det innholder ikke gluten, laktose og er organisk. I Norge er den debio godkjent.
Hvordan bruker man det?
1 ts blandets ut i vann eller eplejuice (ikke appelsin) på tom mage, har du mulighet så vent gjerne en halvtime før du spiser.
Jeg pleier å drikker det før jeg går i dusjen om morningen.
Smak
Litt usikker på hvordan jeg skal beskrive smaken, jeg synes det smaker helt ok og blandet det bare i ut i vann. Har blitt så vant til det at det har blitt en vane.
Pris & Tilgjengelighet
Du får kjøpt akkurat denne typen i to størrelsen, i Norge koster det minste glasset (90g) som varer i en måned cirka 200 kr. Det største glasset (270g) koster 450-500kr.
De fleste helsekoster har tatt inn produkter fra Pure Planet nå, her i Oslo selges et på bla. Helios, Røtter og de fleste helsekostbutikker.
På internett har de det på www.super-nature.no www.kinsarvik.no

Jeg driver nå og tester ut andre typer, fordi det blir for dyrt for å kjøpe dette i Norge og jeg har ikke funnet Purely greens i utlandet. Litt av grunnen er at de har annerledes navn i USA enn Norge.
Jeg har bestillt denne og denne for å prøve om de er like god. Jeg mistenker at den første er den samme som Purely greens!

3 comments:

mykstart said...

Skjønte på twitter idag at det var du som var strikkelaura! Hehe! Trodde det var to forskjellige damer.
Kjøpte Purely Greens i julegave til meg selv, største boksen, rett før jeg reiste på ferie nå, så har ikke fått testet den enda. Har for en stund siden vært med fotografert en superfood bok, og ble veldig inspirert da.Skal teste gresset nå og så blir det kanskje mer :-)

Anonymous said...

Hei, de har pure planet produkter på iherb.com til en langt billigere pris :-) Ligger under navnet Organic by Nature, Pure Planet. Når det gjelder de "grønne" drikkene, synes jeg det er litt værre smak på disse, mulig man tilsetter noe ekstra før de kommer til salg her. Anbefales!

Anita

Anonymous said...

Da leste jeg teksten litt bedre :-) Du har tydeligvis allerede funnet fram på iherb.com. Lykke til!!
Anita